Thursday, August 6, 2009

Racist.......

Racict......dlm melayu nyer..pemahaman aku ler...perkauman...in term duk kat mesia nie..mmg words nie cam trauma..cam jd fobia utk dibicarakan...
mungkin sbb kita idup di mesia nie penuh dgn pelabagai budaya, adat, bangsa dan agama..

aper yg terlintas dlm kepala aku nie dlm 2 minggu lepas...ader 3 berita menarik yg menyentuh satu kaum nie..aku tak mau panggil bangsa..sbb skrng nie dah ada bangsa baru...iaitu bangsa Malaysia..yg menggunakan berbagai bahasa sebagai perantaraannyer..ehehhe....takder kat tmpt lain woooo...

back to terlintas dlm fikiran aku, berita dlm paaper tu menyentuh pasal kotor kat area tmn muda...saper tau kawasan tu..mesti tau..mmg kotor...sbb penduduk di situ yg majoriti kotor....

aku dibesarkan dulu kat kuartes kerajaan yg majoritinyer melayu dan india....tp....mmg semua tau...pengotor...so kesedaran sivik kurang...kalo semua ikut pegangan agama masing2..aku rasa takder masalah kotor nie..sbb takder agama kat dunia nie yg suruh penganut nyer jd pengotor...

No comments:

Post a Comment